04 de febrer 2009

e-cretins

Vaig creuar-me recentment amb un autobús com aquest en un semàfor. Després d'una espontània micronàusea que em va ser impossible contenir vaig rendir-me al savoir faire dels catòlics en qüestions de màrqueting. Desconec si e-cristians ha fitxat a Lluís Bassat (és sabut que el publicista promocionaria Lucifer si no tingués fama d'insolvent); tal vegada han perdut la poca vergonya que tenien per iniciativa pròpia en una reunió d'aquelles de diumenge a la placeta, amb la corbata passada de moda i La Vanguàrida sota el braç fent manetes amb el full parroquial, sortint de missa a Sarrià, no sé Josep, agafa una frase de Gandhi d'internet, qualsevol, una que parli de Déu, això colarà...
Citar Gandhi per a una campanya tan absurda em sembla digne d'una petita ressenya a la vaca sorda, ni que sigui per la solidaritat genèrica que desperten les vaques sagrades que van conèixer l'activista indi.
Gandhi, entre moltes altres coses va dir allò de "Tot el que es menja sense necessitat es roba de l'estómac dels pobres", frase que podríem aplicar a aquells senyors grossos, com diria Rubianes, com es diuen? ..Bisbes, sí, això, bisbes..
Vaig llegir fa cosa d'un any una entrevista amb el publicista més cotitzat del món on afirmava que la millor marca de la història és l'església catòlica, que és reconeixible fàcilment des de fa segles amb tots els sentits (olor, encens; vista, vitralls; oïda, Bach; gust, hòstia.. i del tacte millor no parlar-ne que encara ens posarien una querella).
Perquè no citen Torquemada als autobusos, em demano? I més ara, que el mossèn negacionista readmès pel Sant Pare infalible ha afirmat que la Santa Inquisició va suposar un gran avenç per a occident..
El pastor alemany ha ascendit aquest cap de setmana a un altre figura que considera que Harry Potter va ser escrit sota inspiració satànica, valgue'm Déu! ...Estem arreglats!

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Ja, ja, ja ! El millor és que la campanya dels ateus, bastant bona per cert (PROBABLEMENTE DIOS NO EXISTE. DEJA DE PREOCUPARTE Y DISFRUTA LA VIDA) no la va fer l'autobús 41 sino tots els mitjans (ràdios, diaris, etc.). I ara s'hi han apuntat els catòlics (Dios sí existe. Disfruta de la vida en Cristo) i les revistes (‘Hay autobuses que nos preguntan ¿Dios existe? Este autobús te garantiza que la revista Pronto existe'). :-)El Bassat té la jubilació garantida !!

Quim ha dit...

En la campanya dels ateus em sorprèn aquest “probablement” que introdueix una possibilitat,un dubte de resolució impossible; dubte que nega la pròpia definició d’ateu i que ens acosta més a un agnosticisme

Jordi Marron ha dit...

sempre tan afinat.. les campanyes es fan per guanyar adeptes i aquests, en principi, són reticents al contingut dels eslògans. Suposo que aquesta està dirigida als que dubten per a que es facin ateus. Hi ha ateus amables, també.. Una campanya que digués Déu no existeix, disfruta de la vida semblaria una ordre de Nietzsche! Jo proposo una campanya de certeses inqüestionables: Campanya 1 (autobusos): E=MC2 (Einstein); Campanya 2 (metro): La bellesa salvarà el món (Dostoievski); Campanya 3 (taxis): La gent és molt burra (Jordi); etc...

Anònim ha dit...

Jordi, pel meu gust la campanya 3 és la més encertada.

Anònim ha dit...

Llàstima que no hagis posat la frase de Ghandi. I al que ha escrit el post li dic que no és bo escriure enrabiat i amb prejudicis d'homosexual -que segur que ho és-. Això que et desperti nausees la fe de la gent fes-t'ho mirar.

Quim ha dit...

Jordi, ha estat mencionar a Torquemada i pam! se'ns apareix el seu esperit. Ja hauries de saber que amb l'església no s'hi juga. I controla una mica els teus prejudicis d'homosexual si no vols que Rouco o Espe ens enviïn a Anacleto agente secreto a espiar-nos.

Anònim ha dit...

Reitero que la camanya 3 és la millor....sense cap dubte!

Jordi Marron ha dit...

Aviam, parfiam: per al.lusions i sense que serveixi de precedent -que si un dia la vaca resulta ser un corralet de ressentits seré el primer a donar-me de baixa-. Com que em vénen moltes coses al cap, millor m'explaio directament en un article.