28 de setembre 2008

Fe d'errors

Rectificar és de savis. Diria que ho va dir Sòcrates, però no em vull arriscar. Tinc tan assumit que és el pare de tantes coses que li atribueixo el que va dir i el que no va dir. Resulta que mentre conduïa cap a Osona, m'ha vingut al cap com un flash que la frase que li he atribuït aquest matí (Tingues cura del teu caràcter perquè és l'artífex del teu destí) en realitat era de Gandhi i no del filòsof grec com m'he precipitat a afirmar. Va ser Gandhi, doncs, queda dit; gran home també, però posterior i contemporani entre d'altres de Tolstoi. Per cert, que no sé què opinarien ambdós (o els tres) de la delicada dedicatòria d'en Quim a un equip veí, tot i que rival.
Respecte l'Oest, potser regentaria una botigueta, però la possibilitat que hagués passat una nit de ronda amb el General Custer o fumat la pipa de la pau amb Toro Sentado seria tan gran com que la meva ressenya sobre Paul Newman l'hagués publicat aquest matí a El País al costat de la de Maruja Torres o la de Carlos Boyero -la que m'ha tocat més la fibra, per cert-. Això no treu que en Quim visqués acovardit i reumàtic damunt del Bordell, no en tinc cap dubte.